niedziela, 15 stycznia 2017

Róże Karnawałowe





Składniki:
6 żółtek,
2 i ½  szklanki mąki,
3 łyżki kwaśnej śmietany,
2 łyżki roztopionego masła,
Szczypta soli,
1 łyżeczka cukru,
2 łyżki octu lub spirytusu.
3 kostki smalcu do smażenia.
2 łyżki dżemu, np. porzeczkowego.
Cukier puder do posypania

Wykonanie:
Make wysypać na stolnice. Zrobić wgłębienie i wlać w nie roztopione masło, żółtka i cukier. Dodać ocet lub spirytus, sól i śmietanę. Zagnieść ciasto.  Podzielić na dwie części. Rozwałkować cienkie placki.
Rozgrzać smalec w płaskim garnku.
Z rozwałkowanego placka wycinać krążki w dwóch wielkościach. Ja użyłam jako form do wycinania szklankę i  kieliszek.  Krążki po brzegach lekko nacięłam w  5 – 4 miejscach.  Na duży krążek ( ze szklanki) na środku posmarowałam białkiem z jajka i położyłam mniejszy krążek. Na środku mocno docisnęłam. Powstały nam dwuwarstwowe jakby kwiaty.   Wrzucałam na rozgrzany  tłuszcz i piekłam najpierw po stronie  większego krążka, a potem przewracałam  na stronę mniejszego krążka i piekłam na złoty kolor. Upieczone wyjmujemy na papier aby obciekły z nadmiaru tłuszczu.  Posypujemy cukrem pudrem i ozdabiamy w środku dżemem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz